Gustul zăpezii de azi

Am scos azi copilul la zăpadă. Eu, adultul, l-am scos pe copilul din mine la zăpada. S-a bucurat ca întotdeauna, mai ales că era plin de copii de mintea lui care țipau veseli „Pârtieee!”. După entuziasmul cu care țipau și după înălțimea care nu le permitea încă să ajungă la clanța ușii, cred că erau la sanie pentru primele dăți. La sanie sau la celofan, căci dacă n-ai sanie, iei un sac gros de plastic și pui în el o pernă sau un burete mare. Când eram  mai mică, eu puneam fân, dar e drept că eu aveam oi.😛 Am văzut azi și o fată cu placa de snowboard, un copil pe schiuri, dar și un moșneag care își încălța clăparii lângă Dacia roșie, 1310, deasupra căreia avea legate schiurile. De miercuri m-a luat un dor de ducă, iar pe joi deja știam că trebuie să ies din casă, să văd ceva nou și frumos. Am google-uit sate de pe-aproape de Cluj, unde să fie ieftin de ajuns și să am cu ce să merg și să mă întorc în aceeași zi. Stabilisem că plec la Topa Mică, un loc despre care nici Google nu știe nimic mai mult decât să-l pună pe-o hartă. Pe Twitter mi s-a spus că acolo e ceva tărâm al motocicliștilor. Aș fi avut autobuz pe la 12 încolo și pe la 17 înapoi.

Dimineață, când m-am trezit la 8:52, cu un sfert de ceas înaintea unor vecini cu bormașină, am văzut că a nins cu spor peste noapte. Mă gândeam la drumurile înzăpezite de prin sate și la cum aș putea avea o aventură mai lungă decât vreau la Topa Mică. Apoi a început bormașina și mi-a adus aminte că tot ce știu e că merg într-un loc de-al motocicliștilor. Vruuuum, vrrrrum nu e ce caut acum așa că mi-a venit ideea să merg în Parcul Etnografic în aer liber, de pe Tăietura Turcului din Cluj. Că doar e ca un sat și acolo, căsuțele sunt superbe și abia așteptam să le văd ninse. Pe site-ul parcului, programul e de miercuri până duminică, de la 9 la 17, iar luni și marți închis. Acolo am constatat că e închis și sâmbăta. Poate e închis cu totul în perioada iernii.

Oricum, am descoperit altceva mai frumos. Oameni la sanie, în pădurea Hoia! Nu adolescenți zvăpăiați, veniți la bulgăreală în loc retras, unde pot urla. Bărbați și femei mari, mame, tați, bunici și ce-or mai fi fost, veniți să-i dea cu sania pe ăia mici ai lor. Frumos, frumos, frumos. Hoia e un loc unde se merge și vara, dar la grătare, fum, mirosuri de prăjeli, muzică de tot felul, manele mai ales – că alea se ascultă tare. Iarna însă am descoperit că e superb la Hoia. Se aude doar veselia! Oamenii vin să ardă calorii, nu să halească mici, și au toți loc unii de alții pe pârtii. E drept, sunt mult mai puțini, dar m-am bucurat să-i văd pe toți, nu mă simțeam agorafobă, cum simt de obicei când am chef să fiu singură și dau de… oameni. Am mâncat un pachet de biscuiți cu 1 leu uitându-mă la toate mogâldețele colorate care urcau și coborau prin pădure, iar de sete am mestecat niște zăpadă albă, perfectă, ca o vată de zahăr înghețată.

Toate astea m-au făcut foarte fericită. Mai sunt destui oameni mari care îi scot pe cei mici afară din casă la săniuș, așa că sunt nespus de fericită. Copiii ăștia cărora li se dăruiește o sâmbătă în care sunt ținuți în brațe pe sănii, sunt încurajați să-și facă loc strigând hazliu „Pârtieeee!”, sunt scuturați de zăpadă și sunt lăsați să se bucure de viață în lumea adevărată, nu pot să crească altfel decât cu fericirea deja în ei. Iar oamenii fericiți găsesc mai ușor soluții și nu vor să facă din lume un loc urât și rău. Da, am mâncat zăpada, mi-a înghețat creierul și m-a prins idealismul.😀

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Eu cu mine şi cu Ralu, Făcute/făcubile și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

