În luptă cu demonul ieșit din iadul înflăcărat și soios

To share is to care!
Add to FaceBookAdd to Twitter

Această prezentare necesită JavaScript.

Se poate, declar, cu certitudine! Îmi simt degetele rigide și umărul drept aproape dizlocat după ce am frecat non-stop vreo 50 de minute (pe ceas, de la 20:24 la 21:12). Produsele de curățenie au eșuat, am ajuns la varianta brutală, de luptă cruntă cu un cuțit în mână. Și apoi cu alt cuțit când primul mi s-a părut că nu are lama destul de lată. Eu n-am mamă să vină în inspecțio-vizită și să-mi verifice curățenia. Deși am mai multe mame decât orice om obișnuit, niciuna nu și-a luat atribuția de a veni să mă verifice. Totuși, mama Tanei îmi stă și mie puțin în ceafă, cu drag, dar îmi stă (Mulțumesc, tanti Corina!). Gospodină perfectă cum e ea nu cred că mai există. Eu n-am văzut, n-am auzit. Doar că știu că la ea vasele de yena (bine, și tooooate celelalte) sunt mereu curate de parcă tocmai ce-au fost cumpărate. Am zis că ar fi terapeutic să încerc și eu. Alaltăieri am scos din tristețe de teină un ibric albastru care avea cândva flori albe pe exterior. Și am redat transparența unui vas de yena rotund, moștenit de Cosmin de la soră-sa Oana, când s-a mutat ea în Italia. Vasul ăla aproape că nici nu a fost atins de demonul cuptoarelor încinse și nu știa ce-i aia vâlvătaia iadului grăsimilor și aluaturilor și copturilor. Era tinerel și doar puțin plimbat pe la aragaz. Dar vasul meu de yena… Tot era plin de draci. Numai că am și eu dracii mei și amândoi trebuie să scăpăm de ei așa că ne-am petrecut împreună aproape o oră. Și până la urmă am scăpat amândoi de aproape toți dracii. Acum putem ieși în lume fără să ne mai fie rușine că ni se vede pe față cât suntem de cătrăniți.

Înainte de-a petrece quality time cu vasul de yena am făcut o tartă cu struguri. Mi-a ieșit mai bună decât prima dată. Și am mai mâncat eu- niște ciuperci mari, crude, feliate, călite în unt, cu sare, mărar și oregano, piure, ceva șunculiță prăjită – Cosmin și salată dintr-o varză salvată de la uitare din frigider. Și limonadă cu mentă de la pet. Probabil cancerigenă, dar na…

Deci tarta:

4 ouă, albușurile bătute spumă cu puțină sare până s-a întârit, 4 linguri rase de zahăr, scorțișoară – o juma de linguriță, nucșoară – un pic, un praf de copt. Amestecat cu telul. Un jet de ulei de floarea soarelui turnat direct din sticlă, 4 linguri de făină. Amestecat cu telul. Omogenizat. O tavă mică, unsă cu ulei. Am turnat maglavaisul acolo și apoi am pus struguri galbeni și negri câți au avut loc. La cuptor și poftă bună!

Poză de la prima tartă cu struguri, de acum vreo trei săptămâni. Atunci am făcut în tavă mai mare, dar o prefer pe cea mai mică fiindcă aluatul e mai gros și strugurii nu ajung până jos să se lipească toți de tavă.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi, Făcute/făcubile și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la În luptă cu demonul ieșit din iadul înflăcărat și soios

  1. onnahcublog spune:

    Asa esti si tu dupa 50 minute cu el? mainile tale cu siguranta sunt aproape transparente😀

    • zoldike spune:

      Efectul la mine a fost pe interior. Pielea de pe mâini e ok, poate dacă foloseam acid sulfuric fără mănuși or smth eram transparentă. Durează mult să răzălești cu cuțitul, dar altă metodă eficientă nu e. Mă gândesc la ceva șpaclu mai micuț și cu „lama” mai subțire. O să încerc cu de-ăla la tigăi să văd dacă e mai competitiv.😛

Lasă un răspuns

