Pasărea care nu e, drujbele care sunt și spanacul intravenos

To share is to care!Add to FaceBookAdd to Twitter
Vreau să scriu și mă gândesc la țigări – așa se întâmplă de o vreme, numai că, de mâine, am promis că ne lăsăm. Motivul e simplu: vrem bani de socializare, de ieșit în oraș, de văzut chestii. Cum a fost aseară. Ne-am întors făcându-i taximetristului capul vraiște cu poveștile noastre din care uneori lipsesc verbele, alteori substantivele, fiindcă ne înțelegem și așa. Dar nu mi-e milă de taximetrist căci mai prinzi câte unul care îți povestește el cum făcea jumătate de miliard de lei (vechi) pe an și cum e cam abătut că nu mai merge la fel de bine. Așa, dar ieri l-am zăpăcit noi pe taximetrist. Aveam și aripi de înger și drujbă. Când am ajuns în garsoniera Tanei eram trei fete și două drujbe. Nu, nu e deloc ciudat.🙂 Raluca Mara, prietena Tanei și a mea a avut spectacol de teatru – one woman show „Pasărea care nu e”. O vijelie de replici bine alese și bine țintite, spuse de o biată pasăre care nu e, dar care își fâlfâie aripile și își înalță ciripitul cu atâta forță încât devine. Numai că după ce devine și îți scoate adevărul pe ochi cu gheruțele și îți smulge gândurile de pe buze și le rostește ea pentru tine, toată înfoiată, obosește.

„Ce folos că omul se trage din maimuță, dacă maimuța nu se retrage din om?”

„Degeaba îi spun ”ești un bărbat de duzină!”, el o să îmi strige sus și tare că nu mai sunt decât 11 ca el!”

„E greu să îți pui sufletul pe tavă și să te uiți la el ca la un obiect străin.”

Această prezentare necesită JavaScript.

Când am ajuns la Tana și am pus drujba cea nouă în hol lângă drujba care a sucombat, Ralu era deja ca o pasăre toropită, ajunsă în țările calde și dornică să se odihnească după ce-a trecut oceanul în zbor. Am încălzit o oală de spanac făcut de tanti Corina, ochiuri de ouă și ne-am pus pe farfurii și buchețele de conopidă crudă. Și ne-am uitat la Law & Order – Criminal Intent că de asta avea Ralu chef după atâta bătut din aripi în ritm de artă.🙂 A mai apucat să spună că dacă mai e cineva căruia nu îi place spanacul (Stehan, auzi? Cosmin, și tu!) trebuie să îi dăm din cel făcut de mama Tanei fiindcă e imposibil să spună că nu-i place. Apoi a ațipit. Ce-i drept, spanacul ăla e de făcut intravenos, nu alta.

Nu faceți prostia să stați departe unul de altul din prea multă experiență! Dați o șansă imposibilului. Nu aveți idee cât de tare s-a săturat imposibilul și câtă nevoie are de noi! Fericirea nu are nevoie să inventeze ceva! Nefericirea își face foarte bine propagandă: independență!

* Ralu e mică, delicată și firavă – o zână, dar nu pe scenă. Acolo, acolo trebuie musai să o vedeți. Fiindcă joacă ca și cum ar fi o zână care a mâncat mult spanac.😉 (adică e delicată și forțoasă all in one)

* One woman show-ul „Pasărea care nu e” a fost aseară în Atelier, Scena din spate; probabil ultimul spectacol de anul ăsta acolo căci vine toamna.

* Mulțumesc Alex Csibi pentru poze.

* Piesa, care e o colecție minunată de texte, bine înjghebată de prietena mea actriță, a mai fost jucată la Craiova și Oradea, iar acum la Cluj. Ralu va mai juca, vă anunț unde și când.

* Pot să mai spun multe că știu mega chestii de culise dat fiind că am dormit cu ea în ultimele nopți, dar hai să păstrăm o aură de mister. La urma urmei, v-am spus deja de drujbe și de spanac. Na, cam atât că au ajuns fetele și scrumăm în două suporturi pentru ouă fierte, obiecțele care o fascinează pe Ralu.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Culise, Văzute/ văzubile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Pasărea care nu e, drujbele care sunt și spanacul intravenos

  1. Pingback: Poker cu poveşti din culise | Zoldike's Blog

Lasă un răspuns

