Băiatul drăguţ şi fata urâţică


To share is to care!
Add to FaceBookAdd to Twitter
Azi, pe drum spre casă, colţii discriminării de gen m-au muşcat tare de cap. Traversam strada şi am văzut o fată şi un băiat. Mi s-a părut drăguţ băiatul, un puşti frumuşel, cu păr mai lung, aşa. Era în formă cu pectoralii lui bine conturaţi şi dădea deja semne de masculinitate, cu puful lui de mustaţă. Când s-a apropiat, mi-am dat seama că era o fată. O fată urâţică! Şi m-am enervat în gând că-mi sunt / ne sunt aşa de adânc înrădăcinate şabloanele de frumuseţe, care-s tare diferite între sexe. Aceeaşi persoană, aceeaşi faţă, e drăguţă când ştii că-i de băiat, dar e urâţică dacă e de fată. Mi s-a mai întâmplat înainte cu copii mici. Îmi plăcea câte unul până realizam că e fetiţă şi dintr-o dată toate trăsăturile care păruseră bine alcătuite, deveneau aspre, colţuroase, lipsite de farmec.

Câte-o chestie de-asta, când se întâmplă şi te pune în faţa minţii tale bine înmuiate în discriminarea de gen, te aduce cu picioarele pe pământ. N-are cum să fie egală de-adevăratelea egalitatea între sexe. E o utopie şi poate să se contureze numai în societăţile civilizate, caracterizate de-o doză zdravănă de ipocrizie şi cu multe elemente de political corectness tatuate pe creier.

Două chestii legate de asta citite în ultima vreme:

– „Femeia trebuie să fie mult mai frumoasă ca dracu„, articol pentru Caţavencii, de pe blog la Simona Tache

– „How I’ve learnt to accept feeling ugly: With startling honesty, one woman describes how her looks have affected her life„, citit pe Daily Mail. Din articolul ăsta am aflat de lookism, care e considerat noul (deşi vechi) rasism, însemnând discriminarea oamenilor urâţi. Cică în America o persoană urâtă a intentat un proces fiindcă a fost discriminată pe baza aspectului fizic.

E ceva la care trebuie să ne gândim fiindcă şi dacă nu o facem, creierul acţionează oricum pe principii de estetică şi va afecta raporturile noastre sociale.

În altă ordine de idei, de ceva timp tot rumeg cu Tana ideea că oricine, indiferent cum ar arăta, are obligaţia (faţă de sine în primul şi cel mai important rând) de a face tot ce-i stă în putinţă pentru a fi o persoană prezentabilă. Şi cum toate au un început, pentru a fi prezentabil şi mai uşor de tolerat social, trebuie înainte de toate să te speli! După aceea, mai vezi ce poţi face să scapi de cât mai multă discriminare din partea celorlalţi.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

