Orăştie – „VERDELE îmi inundă privirea”

Ceea ce trebuie să ştim despre Orăştie

To share is to care!
Add to FaceBookAdd to Twitter

Îmi plac etichetele pe care scrie că un produs face şi drege. Ştiu că sunt poveşti vânătoreşti, dar îmi dau o stare de siguranţă. Şamponul care îmi repară firele de păr, pasta de dinţi care mă fereşte de carii, deodorantul care nu mă lasă să put în troleu. Şi toate celelalte. Dacă un produs nu are suficient text pe etichetă în care să se laude până la destrăbălare parcă are mai puţine şanse să-l cumpăr. Fiindcă mie îmi plac poveştile vânătoreşti. Însă totul până la o limită.

În Orăştie am văzut un panou mare, probabil pus de municipalitate, în care oraşul e lăudat mai ceva ca batonul anticearcăn sau crema antirid. Mi-a dat fiori şi nu dintre cei buni, fiindcă modul de adresare e conceput de ceva funcţionar lipsit de imaginaţie pentru alţi funcţionari lipsiţi de imaginaţie. „Viitorul este al nostru!” Vai, sper că nu! :))

Din cauza bradului nu se vede tot textul, dar e cu atât mai limpede că „Peste tot unde privesc, VERDELE îmi inundă privirea”. Rolul panoului nu mi-e deloc clar. E pus lângă şosea, deci nu pare a fi în drumul localnicilor pietoni. Dacă e pentru cei ce tranzitează oraşul, iar nu-l înţeleg, căci nu stă nimeni în drum să citească patru paragrafe. Mai degrabă pare a fi propagandă pre-electorală, scrisă de cineva căruia îi e dor de limbajul de lemn cu „râsul cristalin al copiiilor” şi „bogăţia încărcăturii spirituale”.

Orăştie are pagină de noutăţi – OrăştieInfo.ro, unde e de văzut că prea multe lucruri (bune) nu se întâmplă acolo şi nici prea multora nu le pasă (16 likeuri pe Facebook). Dar, heeeeei, au panou motivaţional!

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Orăştie – „VERDELE îmi inundă privirea”

  1. eumiealmeu spune:

    cred ca au intentionat sa atraga atentia prin oripilare…🙂
    si se pare ca au si reusit. altfel nu le acordai niciumpic de atentie, nu?
    asa ca din orice motiv tot s/au bagat in seama si cu o tipa desteapta, cu blog tare!🙂
    spor/t.

    • zoldike spune:

      Mi s-a părut foarte dubios cum insistă ei pe normalitate şi pe oameni muncitori, cu „acel gen” de ton. Adică dacă vreau să fiu intelectuală gay nu mă pot muta la Orăştie? :))

  2. Oana Florea spune:

    ba te poti muta in Orastie, dar nu te vezi pe panou, sac! si cred ca tocmai din cauza panoului NU te-ai muta in Orastie

    • zoldike spune:

      panoul e foarte … selectiv, intr-adevar. iubesc eu verdele, dar nici chiar Orastie-style. cum ziceam, mesajul municipalitatii orastiene imi da fiori reci

  3. Secui Adrian spune:

    Cred ca ai trecut in viteza pe acolo si nu ai prins totul in fotografie. In spatele panoului este ditamai cimitirul.
    Ar fi aratat mai bine fotografia daca prindeai pe langa lozinca „Viitorul este al nostru” in fundal o capela si cateva cruci.

    • zoldike spune:

      Aşa e, am făcut poza din autocar, cât a stat la ceva semafor. E şi mai şi cu tot fundalul de care spui. ;)) E aproape de râs. Am o prietenă actriţă care joacă un one woman show super tare şi are o replică de genul: „Da, tipul era un mare optimist. De câte ori trecea pe lângă un cimitir vedea numai plusuri!”.😀

  4. Sorin spune:

    Acesta nu este panoul din fata cimitirului!

Lasă un răspuns

