Două idei de gătit împrumutate de pe alte bloguri

To share is to care!

Add to FaceBookAdd to Twitter

O plăcintă cu ciuperci, ceapă şi praz de pe bFeedMe şi un pui cu prune şi alte cele de pe Bucătar sub acoperire. Le-am modificat pe amândouă după cum mi-a convenit că eu aşa fac.

Pentru prima am folosit aluat congelat, o conservă de ciuperci champignion tăiate mărunt, ceapă verde, praz, unt, sos alb, condimente (sare, piper alb, boia, pătrunjel, măghiran şi frunze uscate de ţelină ). 

Această prezentare necesită JavaScript.

Am uns o tavă rotundă şi am pus în ea aluatul congelat. Am călit în unt două fire de ceapă verde tăiate mărunt şi o bucată de vreo 15 centimetri de praz tocat şi el. Apoi am pus şi ciupercile şi am condimentat. Am pus chestiile astea peste aluat. Apoi am făcut sosul alb cu un sfert de pachet de unt topit, 3 linguri de făină, lapte cât cuprinde şi condimentele. Am pus sosul peste călituri şi l-am întins bine, iar deasupra am ras caşcaval şi am băgat tava în cuptorul încins. Plăcinta asta a fost ceea ce am mâncat eu în week-end la Gurasada, le festivalul rock, unde altfel aş fi avut de mîncat numai salată, că altceva nu prea era de cumpărat pentru vegetarieni. Reţeta de la care am plecat era mai complicată, dar eu am redus-o la atât şi a ieşit foarte ok. Doar că data viitoare voi alege aluat normal congelat (sau voi frământa) în locul aluatului de foietaj.

A doua reţetă era pentru Cosmin, cu carne de pui. Nu mă deranjează să gătesc cu carne, dar mă plictisesc dacă nu e ceva cât de cât interesant de făcut. Cauză din care dacă vrea şniţele cu pireu, îşi face.

În mare parte am respectat reţeta, doar că nu mai aveam piept de pui aşa că am fiert nişte pulpe şi o bucată de spate şi apoi am luat carnea de pe oase şi am tăiat-o bucăţele.

Ingrediente: carne de pui, două roşii, zece prune, un sfert de ceapă imensă (că aşa s-a nimerit să fie), puţin ulei de măsline, o linguriţă de zahăr, două frunze de dafin, un pumn de sâmburi de nuci, sare şi am folosit rozmarin în loc de piper.

Până s-a fiert carnea de pui să o pot dezosa şi toca, am tăiat roşiile în cubuleţe, am scos sâmburii din prune şi le-am tăiat şi pe ele şi am tocat ceapa mărunţel. Când s-a fiert carnea, am pregătit şi bucăţele de pui. Am pus ceapa la călit în uleiul de măsline, apoi am adăugat roşiile şi prunele, condimentele şi carnea. La început am amestecat destul de des, dar după ce au lăsat puţină zeamă, am pus capacul şi le-am lăsat câteva minute să se pătrundă. Să zicem că au fost cinci minute, ca în reţeta originală. Nu ştiu, că nu am stat cu ceasul în mână, cert e că s-au înmuiat şi şi-au schimbat culoarea. Apoi am pus sâmburii de nucă şi i-am lăsat şi pe ei puţin. În mod surprinzător, Cosmin a mâncat. Nu tot că am făcut prea mult pentru el, dar măcar ştiu cantităţile potrivite de o porţie pe data viitoare.

În farfurie

Ce am aflat din această reţetă e că sâmburii de nucă sunt al dracului de scump. Vreo 25 de lei kilogramul! Am dat 5 lei pe câteva nuci. Pentru o fată de la ţară, cu nuc în faţa şi în spatele casei, e surprinzător. Acum câteva zile am fost la Certej şi mi-am adus o pungă de nuci, să am cu ce experimenta.🙂

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi, Făcute/făcubile și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Două idei de gătit împrumutate de pe alte bloguri

  1. eumiealmeu spune:

    cum ai mei doi barbati sunt vegetarieni, reteta ta arata si bine, era si usoara, parca ma bate gandul sa incerc. traiasca simplificarea!🙂

  2. Oana Florea spune:

    da, ba, foietajul sucks!! vezi k exista un tip de aluat congelat, se numeste brisee, care il bate pe foietaj de ii sar capacele, nu se sfarama cand il tai si e mult mai gustos.

    • zoldike spune:

      aha. se coace prea repede faţă de umplutură. voi frământa o cocă data viitoare, dacă nu apuc să iau un aluat-aluat. oricum, e uşor de făcut. mai bine frământ decât să merg la supermarket.🙂

Lasă un răspuns

