O reţetă de succes: ochii maaaaaari

To share is to care!

Add to FaceBookAdd to Twitter
O arătare mică cu ochi mari declanşează pe dată o reacţie aproape isterică de tip „awwwwwwww”, iar dacă e pusă la începutul unui film de două ore, empatia publicului e câştigată pe tot parcursul. Am văzut „Rio”. Primele minute m-au făcut să mă gândesc la paradele comuniste de pe stadioane, când sute de oameni dansează sincron şi fac chestii din panglici colorate, steguleţe şi pancarte. Nu ştiu de ce nu am putut să mă gândesc doar la un carnaval – ca acela din Rio. Poate fiindcă nişte păsări din junglă nu ar dansa sincron decât dacă ar trăi sub dictatura unui păsăroi comunist?😕

Pariez că, în secret, americanii ar vrea să vadă de aproape parade comuniste. Nu-i condamn, şi mie mi se par fascinante, dar numai pentru câteva zeci de secunde, până îmi amintesc că sunt bieţi oameni acolo, sub panglici şi steguleţe. Tot cam vreo câteva zeci de secunde durează şi începutul fascinant de la „Rio”, până îţi dai seama că alea sunt păsări sălbatice. Dar tocmai atunci apare micuţul Blu cu ochii săi maaaaari. Faci „awwwww” şi îi rămâi alături tot filmul, deşi, după ce creşte, Blu e un dobitoc care nu ştie să zboare, dar se spală cu regularitate pe dinţi (!). Şi, ca orice păsăroi în captivitate, Blu bea cafea şi are „secret hand-shake” cu stăpâna lui (!!). Nu, nu mi se pare ok ca mai toate personajele neumane să fie umanizate. Ni se formează percepţia greşită că toate vieţuitoarele au aceleaşi nevoi şi dorinţe ca „noi”, deşi nici oamenii între ei nu au aceleaşi nevoi şi dorinţe. Diversitatea trebuie lăsată în pace să fie diversă! Totuşi, animaţia „Rio” are câteva momenţele simpatice şi până la final ajunge să transmită un mesaj semi-ok pentru diversitate şi conservarea naturii fiindcă Blu face bine şi evoluează, nu rămâne tăntălău şi ultra-umanizat aşa cum l-am cunoscut.

„I don’t know how I got up here, but I’m never coming down!”

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la O reţetă de succes: ochii maaaaaari

  1. mi-au furat astia numele cainelui… hotii! hotii! hotii!

    • zoldike spune:

      Aşa-i, dar lui Blu al tău i se potriveşte mai bine, chiar dacă, adică tocmai fiindcă nu e tot albastru. Subtilitate şi mai multă personalitate.😛

Lasă un răspuns

