Altfel de vinete la cuptor

To share is to care!
Add to FaceBookAdd to Twitter

Felii de vinete la cuptor

Salată de vinete am tot făcut, ziceam că e pe lista chestiilor ce pot fi mâncate în cadrul ecosistemului carnivoro-vegetarian în care mă găsesc de-o vreme. Mai ziceam că nu sunt multe feluri de mâncare de savurat în acest ecosistem, dar că se tot lucrează la compromisuri cât mai apetisante. Munca asta la compromisuri e mai uşoară când am ajutor, iar de curând am avut-o pe soră-sa. Oana a reuşit să-i bage pe gât bunătăţi pe care nici nu visam să le văd mestecate de Mofturiciescu (cum să-i spun să nu fie naşpa, că-mi scoate peri albi câteodată cu obsesia pentru cartofi şi şuncă?!). Aşa, deci Oana a reuşit să-i dea să-nfulece „clătite” făcute dintr-un ou bătut ca pentru omletă şi umplute cu sos de spanac. Eu am murit după chestia asta, dar nu mă aşteptam să mănânce şi Mofturicescu.

Mai ciudat e că, după plecarea Oanei înapoi în însorita Italie, am repetat o reţetă de-a ei, la cererea „publicului”. Vinete la tavă. Simple. Ajunge şi o vânătă la tavă, de altfel.

Vânăta e tăiată în felii de jumătate de centimetru, pusă peste tava unsă.

Din nişte ceapă tocată, roşii decojite (am folosit crude) ori ciuperci, puţin ulei şi condimente (oregano, rozmarin, sare, piper alb şi mărar – am ales eu) se face un sos, care se presară peste feliile de vinete. Bonus a fost că a decojit roşiile crude Cosmin, după o tehnică pe care eu o uitasem – aia cu pusul în apă fierbinte, frecatul cojii cu dosul cuţitului şi dezpieliţarea. Pentru o vânătă felii am făcut sos din trei roşii.

Urmează nişte felii de caşcaval, tăiate subţire (cu lama lată de la răzătoare ies ok), iar în cazul carnivorilor şi nişte şuncă.

Tava se pune în cuptorul încins, de unde se scoate după 15-20 de minute. (Se coace repede, depinde de cuptor, trebuie verificate feliile de vinete cu furculiţa.)

*Să-mi fac griji că de câteva zile lui Cosmin i se tot face poftă de morcovi cruzi şi îi roade ca pe delicatese?! :))

„That’s all folks!”

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi, Făcute/făcubile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Altfel de vinete la cuptor

  1. DianaEmma spune:

    Trebuie să încerc și eu asta.😀

  2. Oana Florea spune:

    Lui daca nu ii spui ce mananca, cred ca ar infuleca mai mult chestii. Oricum, nu stiu cum il suporti :))

  3. Pingback: Momentul potrivit de-a fi în rând cu lumea | Zoldike's Blog

  4. Hello there I am so glad I found your web site, I really found
    you by mistake, while I was searching on Bing for something else, Nonetheless I am
    here now and would just like to say cheers for a marvelous post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the great work.

Lasă un răspuns

