Busuiocul sfințește apa, nu dumnezeu & trebuie să vedeți „Religulous”

"Religulous"

Știu că trebuie e un verb urât, dar tot cu trebuie mi-a fost și mie vârât sub nas documentarul comic „Religulous” și cât o mai iubesc pe Tana (și) pentru asta! Dar mai întâi să zic de busuioc despre care am aflat recent că are proprietăți de dezinfectare a apai. Da, de asta „stă” apa sființită și nu se împute ca apa obișnuită care se face stătută după foarte puțin timp petrecut într-o sticlă. Nu că m-aș fi gândit că e o minune dumnezeiască care sfințește apa, dar când am aflat explicația concretă a fost un momențel așa hazliu și fascinant. Mi-am și luat un busuioc viu, să-mi sfințească mai o ciorbă, mai un sos.😀 Și am luat și un rozmarin, iar de acasă am adus tarhon. Dar despre ei o să sporovăiesc al’dat.

Deci apa nu e sfântă și duhul celui preaînalt nu se pogoară asupra-i. E vorba doar de o plantă și de propietățiile ei minunate. Recent ne-a luminat pe toți Stephen Hawking (corect ar fi spus: ne-a băgat în bezna eternă), că nu există dumnezeu, iar raiul e o iluzie a celor cărora le e frică de întuneric. Interviul fizicianului pentru The Guardian (linkuit mai sus) a făcut turul internetului de câteva ori, căci la mine a ajuns în repetate rânduri. Și m-am bucurat. Mulți oameni se deschid la minte. Recunosc, mi-e frică de întuneric și, când sunt singură, dorm cu veioza, cu laptopul, cu ceva pe-aproape, dar ideea raiului creștin cu armonia aia eternă, dubioasă și nelalocul ei, mă îngrozește. Iar alte variante de rai, cum e al musumanilor, de exemplu, cu 70 de virgine, sunt și mai respingătoare. Parcă mai bine fără rai. Da, aș vrea să cred în reîncarnare și mă distrez să fac uneori astrograme online și să dau peste legături karmice, ceea ce înseamnă că m-am mai întâlnit cu oameni dragi în altă viață. Dar, ideea e că nu știu în ce cred. Știu doar în ce nu cred și pun la îndoială tot. Adică exact ce face și Bill Maher în „Religulous”, un documentar-comedie absolut fascinant despre religii vechi și noi și despre daunele ireparabile pe care le produc credințele în mințile oamenilor și în societate. Lipsește budismul pentru că adepții săi, ei bine, ei sunt zeeeeeen. :))

Religion is dangerous because it allows human beings who don’t have all the answers to think that they do. Most people would think it’s wonderful when someone says, „I’m willing, Lord! I’ll do whatever you want me to do!” Except that since there are no gods actually talking to us, that void is filled in by people with their own corruptions and limitations and agendas. And anyone who tells you they know, they just know what happens when you die, I promise you, you don’t. How can I be so sure? Because I don’t know, and you do not possess mental powers that I do not. The only appropriate attitude for man to have about the big questions is not the arrogant certitude that is the hallmark of religion, but doubt. Doubt is humble, and that’s what man needs to be, considering that human history is just a litany of getting shit dead wrong. (citat din Bill Maher)

„Religulous” e din 2008 și poate fi vizionat inclusiv pe YouTube.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

