Cei mai vitaminizați tăieței

Tăieței din morcov

Rețeta mea preferată e aia inventată cu chestiile care se găsesc prin casă în acel moment, iar explicația e că mâncarea care îmi iese așa mă ține în suspans și mă face să mă simt liberă. Libertatea culinară e oricum limitată de ceea ce știu că nu se poate combina, așa că nu ajung să umplu castraveți murați cu dulceață de gutui (deși strămoșii romani erau cam pe acest film).

Se făcea că mi-era poftă de o zamă, iar, dintre zamele care îmi plac, sus de tot în top e cea de roșii cu zdrențe de ou (un fel de găluște deșirate, mai mult ou decât gris). Așa că am tocat o ceapă mică, am călit-o în puțin ulei, am turnat peste o cutie de roșii decojite, tăiate în bucățele, am pus sare, oregano și nucșoară (unul din mai noile condimente pe care le ador și care nu mai e printre cele scumpe), am amestecat și am adăugat apă. Parcă n-aveam chef să fac zdrențe de ou așa că am început să cotrobăi. Din dulapul din bucătărie am luat lintea, din care am pus la fiert un pumn bun. Lintea, dacă e de-aia nefiartă lasă din ea o culoare închisă, de care se poate scăpa fierbând-o separat și schimbând apa. Următorul ingredient a fost un morcov, pe care am început să-l curăț cu un curățător de legume, de genul ăsta. Cojile erau lungi, subțiri și arătau minunat, ca niște tăieței lați. Mi-era foame și îmi păreau atât de apetisante! Prin urmare am continuat să „curăț” tot morcovul și să pun tăiețeii portocalii să fiarbă și ei.

Zama asta, încropită acum vreo două luni, a devenit noua mea mâncare preferată. Din nefericire pentru papilele-mi libertine, el-ul e fix pe dos și n-ar hali decât mâncare super-standard și, dacă s-ar putea, pe bază de cartofi și carne. Pe de altă parte asta nu face decât ca relația mea cu ciorba de roșii, linte și tăieței de morcovi să fie una clandestină, o aventură în care mă arunc când sunt singură. ;)) Evident că e cu atât mai gustoasă!

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Eu cu mine şi cu Ralu, Făcute/făcubile și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

