Primăvara era venită și o aștepta pe vară-sa, vara

Venise primăvara! Ştiu sigur, am şi dovezi!

Îmi pare tare rău de mine că-s așa leneșă și nu mă adaptez la schimbările climatice, dar nu știu cum aș putea să-mi grăbesc metamorfoza în urs polar. Ca în poanta cu „cei patru evangheliști erau trei: Luca și Matei”, tot așa și cele patru anotimpuri…

Mi-a spus Mimi că floarea mea preferată se numește Lamprocapnos spectabilis. O mai cheamă și Lady in a Bath. Îmi place. Sper că n-a degerat pe-acasă.

Anul ăsta aproape eram în schema temperat-continentală. Venise primăvara mai ceva ca niciodată! Știu asta sigur pentru că, pentru prima dată, am scos câinii (nu doar oile) de acasă de la Certej la plimbare prin pădure în vacanța de Paște. Nero, mai-durduliul, a transpirat apoi o jumătate de oră prin limbă. Absolut sigur venise primăvara, că nimeni nu transpiră la 7 grade C (câte sunt acum)!

Astfel transpiră un câine prin limbă: cu stropi preeeeeelungi

Venise, venise primăvara, cu tot alaiul și se făcea că nu mai stăteam la Cluj sub plapumă, ci pe betonul încălzit de soare al scărilor din curtea de-acasă, de la țară. De acolo mă bucuram să-i văd pe cei din noua gașcă de ciripei. Era cald și bine și ne plăcea tuturor să stăm direct pe iarbă. Chiar a fost nevoie să le fac puțină umbră cu un ziar, să nu facă puișorii de ei insolație. Serios, am cinci martori! Să spună și ei dacă nu era venită primăvara!

E limpede că primăvara era super-hiper-instalată și o aștepta pe vară-sa, vara. Doar că, în loc să se pună și ele la povești, că nu s-au mai văzut demult, s-au apucat să joace de-a v-ați ascunselea și s-au acuns și una și alta, ca fraierele.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi, Văzute/ văzubile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

