(Procrastinare) Dintre chestiile interesante de pe net cu care am pierdut timp în loc să repet pentru examenul de permis auto

Ca unui copil cu ADHD, mi-e aproape imposibil să fac un singur lucru pentru un interval de timp mai lung și să mă concentrez  asupra-i. Mâine am examenul pentru permisul auto (sala) și, cu toate că mi se pare fascinant să citesc, în sfârșit, chestii de mecanică, adică ce-i aia cifră octanică și care e diferența dintre o bujie albastră și una roșie, am tot felul de infidelități. Dar nu regret nimic, că am dat peste chestii interesante!

* Toată ideea comfortabilă și dătătoare de aripi a liberului arbitru are de suferit serios în fața unei afurisite de ciuperci – Ophiocordyceps unilateralis. Ciuperca asta e dușmanul incredibil de malefic și de dominator al unor biete furnici, pe care le transformă în zombii. Articolul de pe blogul Animal – un blog străin de care m-am amorezat de curând, e foarte neliniștitor. O adevărată poveste (științifică) de groază cu furnici posedate din creierul cărora cresc ciuperci. Cu siguranță, când cineva de la Hollywood va da peste acest material, va apărea scenariul pentru filmul în care ciuperca va suferi mutații genetice și va putea parazita și poseda oamenii.

* Un articol despre felul de a fi al japonezilor pe blogul Cristinei Bazavan care m-a făcut să mă gândesc cum a fi să trăiești într-o țară în care te simți bine să fii o rotiță bine unsă dintr-un sistem. Noi, fără cutremure devastatoare, tot nu reușim să ne clădim o societate funcțională… Gând cutremurător!

„De-a lungul timpului petrecut in Japonia mi-am pierdut cu totul asteptarile negative, lasand loc increderii, acel sentiment care pare atat de nesabuit prin alte parti ale lumii.”

* Pe blogul de Pisică Roz e un articol foarte simpatic despre stângăcie. Eu una nu-s, dar prietena mea Tana e, așa că sunt destul de familiară cu dificultățile unui stângaci într-o de „drepți”. Și-apoi, sunt familiară cu atitudinea neîncrezătoare și cam critică pe care o stârnesc stângacii uneori, fiindcă am întâlnit aceleași gen de replici, numai că la mine, în loc de „stângaci”, e „vegetarian”. Militez pentru apariția foarfecilor și a desfăcătoarelor de conserve pentru stângaci la raionul de menaj!

* Am pierdut ceva timp și cu un video despre reclamele care vor să-i transforme pe cei mici în super-consumatori, postat pe Ozzy.ro – „Un blog despre copii, parinti si catei. Si intimplarile prin care trec ei!”. Marketingul spălător pe creier din video e o analiză a pieței americane, dar nu suntem departe de pericol nici în colțul nostru de Europă. Mă gândesc la brânza telemea în formă de iepuraș-pogonaș și la șunca în formă de ursuleț zâmbitor pe care le-am văzut nu de mult la un hipermarket clujean. Sunt produse perifede care strigă de pe raft către copilul din fiecare și te fac să le iei în considerare numai pentru că… sunt drăgălașe ca filmuețele cu pisici de pe internet cu care toată planeta pierde minute în șir.

* Pe site-ul de la Dilema Veche am dat peste ideea interesantă, prezentată de Gabriel Giurgiu, de a scăpa de criminalitate luptând cu arme mici și începând cu faptele rele multe și mărunte, nu cele mari și greu de dovedit.

„(…) propun un format de emisiune: noi, TVR, filmăm o intersecţie o zi întreagă. Apoi, cu proba video la dispoziţie (în care se pot vedea infracţiunea şi numărul maşinii care a comis-o), invităm în studio un ofiţer „de la rutieră“ (că aşa se zice acum) şi îl punem să taie puncte, în direct. Să te ţii audienţă, să te ţii educaţie rutieră live!”

Citind tot articolul „Nu te joci cu legea în România!”, aici, aflați și cum a scăzut New York-ul infracționalitatea și de ce nu ar ieși proiectul de emisiune tv sugerat în citatul de mai sus.

* Și am dat și peste echivalentul parcării cu plată pentru pietoni! O bancă în care trebuie să bagi fise dacă vrei să stai jos, fiindcă e plină de țepușe. Când se termină perioada de timp pentru care a fost plătită staționarea, banca piuie și țărușele încep să iasă, cu un sunet sfredelitor. Cu siguranță ar fi o măsură eficientă (și sadică) pentru a nu mai avea oameni fără casă sau bețivi adormiți pe băncile din parcuri… decât dacă sunt și fachiri.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la (Procrastinare) Dintre chestiile interesante de pe net cu care am pierdut timp în loc să repet pentru examenul de permis auto

  1. Pisica Roz spune:

    Ma bucur ca ma citesti!😉
    Te mai astept cu drag!

  2. Joe spune:

    Bafta multa la examen, se pare ca s-a mai schimbat materia de cind am dat eu (chiar si a 5-a oara), capul meu n-a aflat nimic despre bujii la vremea respectiva si niciodata…de fapt.

    • zoldike spune:

      Mersi, îl dau în două ore. :-S S-a introdus și capitol de mecanică de ceva timp la examenul auto și, pentru o fată fără curiozități de a deschide capota, e horror. ;))

Lasă un răspuns

