Ursula și Mica Sirenă, care-i femeie mai modernă?

Dintre Ariel – Mica Sirenă imaginată de Hans Christian Anderson și desenată de Disney – și Ursula, vrăjitoarea-caracatiță din aceeași poveste, preferată ar trebui să fie mereu cea dintâi, nu? Că de-asta au fost create basmele cu personaje care se răfuiesc, să învățăm de mici diferențele dintre cei buni și cei răi. Numai dacă binele și răul chiar fi chestii absolute și fără nuanțe…

Prin clasa a II-a am primit la premiu și o cărticică Disney (probabil făcătură, cum erau și păpușile „Barbie”) cu Mica Sirenă. Zilele trecute mi-am dat seama că personajul care mi-a rămas ce mai bine colorat în minte e Ursula, nu Ariel (zic din cărticică, fiindcă desenul animat Mica Sirenă de la Disney nu l-am văzut niciodată, doar frânturi și poze). De ce Ursula și nu Ariel? Păi…

Ariel si Ursula

pentru că, în timp ce vrăjitoarea-caracatiță părea să se distreze în lumea ei subacvatică, încrezătoare în uneltirile ei, Ariel avea crize de identitate și își dorea să renunțe la toți prietenii șila lumea din care făcea parte pentru un băiat. Mă rog, un prinț. Zic că e o poveste despre „bine” și „rău” destul de confuză pentru fetițe, din care rezultă că e ok să faci „operații estetice”, chiar și pe o jumătate de corp, dacă sunt pentru a-l câștiga pe bărbatul picat cu tronc  ;)).

Annie Leibovitz, fotografa care reușește să facă pozele cele mai spectaculoase cu celebrități a mai făcut încă patru fotografii din seria pentru Disney, iar Ursula apare într-una din ele, personificată de Queen Latifah. Ca și vrăjitoarea-caracatiță în ocean, Queen Latifah arată că s-a distrat de numa la sesiunea foto, imagini aici.

Queen Latifah fotografiată ca Ursula de Annie Leibovitz

Pentru Mica Sirenă, Leibovitz a ales-o pe actrița Julianne Moore, o alegere care mi-a plăcut foarte mult fiindcă ea e roșcată natural și pistruiată. Penelope Cruz și Jeff Bridges au fost Frumoasa și Bestia pentru Leibovitz, iar Olivia Wilde și Alec Baldwin au fost Mama Vitregă, respectiv Oglinda Fermecată din „Albă ca Zăpada”. Despre sseria lui Annie Leibovitz pentru Disney am mai scris aici, unde am pus și mai multe poze.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

