Fie ca masa de Crăciun să vă fie îmbelșugată cu obiecte decorative și jocuri de societate!

Ieri am avut Crăciun în avanpremieră pentru a-i putea da senzația crăciunită unei prietene ce se va întoarce la muncă în Italia din 23 decembrie. Pentru eveniment am luat de la Crăciun numai ce e bun: cadourile, ciocolata și alcoolul. Și bradul. Colinde nu! Câteva glume cu Hrușcă și Fuego au fost (că doar nu se mai poate Crăciun în România fără ăștia, nici măcar Crăciun în avanpremieră), dar pe fundal de radio american ce difuzează metal.

Fiind un Crăciun „între noi”, au lipsit cele șapte feluri tradiționale de mâncare. A fost friptură de la care eu am mâncat cartofii și ciupercile, salată de boeuf, din care nu am apucat să mâncăm, dar eu am lins castronul și am mâncat resturile de murături de la decorul de deasupra salatei și au fost prăăăăăjituri și ciooooocolată. Presupun că știm cu toții cum sunt bomboanele de pom care vin din străinătate. Buuuune! Mărci ce nu se găsesc la noi și o textură de ciocolată și umpluturi de cherry cum nu voi cumpăra în veci de la supermarketul din spatele blocului. (*Da-i ok, bă, că luni mai vin niște bomboane din Italia. :P).

Prăjiturile Oanei au fost incredibile. Amândouă au avut mai multă cremă decât blat. Una cu cremă de brânză dulce, sănătoasă, grozavă. A doua a fost cu blat alb cu semințe de mac și cremă din iaurt de căpșuni și spumă de albușuri. Răcoroasă! Superbă!

Remi

Evident am mâncat și din bomboane și din prăjitiuri ca… ca de Crăciun! Și mâncând și sorbind din vin mi-am dat seama că e nevoie de o intervenție urgentă! Și am spus: Să jucăm remi!!! Nu mai puteam! Și așa mi-am dat seama de marea problemă a meselor de sărbătoare: se stă la masă și masa e mereu plină cu câte ceva de mâncat! Și cum e plictiseală că, nu știu cum, dar de sărbători discuțiile deștepte se duc dracu’, mânci. Cu atâta mâncare nu îți mai vine să gândești și așa ajungem cu toții să fim ghiftuiți, dacă nu intoxicați de-a binelea.

De-asta trebuie strânsă masa după ce toată lumea a mâncat câte o porție din ce este și pusă pe masă în locul aperitivelor sau a fursecurilor o tavă cu lumânări și decoruri de Crăciun, iar în locul care rămâne să se întindă un joc de remi, de cărți, de scrabble, de domino, de moară, de table, de Monopoly, de Catan, de ce-o fi prin casă!

Crăciunul acesta îmi va fi minunat, ceea ce vă doresc tuturor! Am avut avanpremiera unde mi-am dat în petic umflându-mă cu prăjituri așa că m-am înțelepțit brusc! Mă și duc să cumpăr niște decoruri pentru masa de Crăciun de-acasă  și un joc nou că-mi petrec Crăciunul cu ai mei și acolo vor fi cele șapte feluri de mâncare!

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

