Un arici la doi ani

Aricii! Oare îmi plac fiindcă au ţepi, sunt misterioşi şi îi văd foarte rar (în realitate)?!

De curând am văzut un arici la Cluj, în Mănăştur, când mă duceam cu gunoiul să îl reciclez. N-am putut să mă abţin să nu îi fac poze, deşi ştiu că l-am necăjit cu bliţul. Dar dacă îmi plăcea de el, ce era să fac? Sunt doar o fată!😛

(Wiki mi-a explicat de ce îmi plac: Aricii sunt animale de noapte, care dorm o mare parte din zi. Aricii sunt foarte vorbăreţi şi comunică printr-o varietate de sunete. Deşi împerecherea aricilor pare greoaie din cauza ţepilor, ei au rezolvat asta fiindcă masculul are penisul pe burta, unde e confundat cu buricu, iar femela… femela ştie să se mişte bine. Când se nasc, aricii au ţepii acoperiţi de o membrană care se usucă în câteva ore. Aricii pot trăi până la 16 ani, dacă-s în libertate.)

Înainte de asta , am văzut un arici a fost în Vama Veche, seara, în 17 august 2008. Am fost paparazzo şi atunci.

Alţii mai norocoşi au aflat cum e limba unui arici…

Cum se camuflează un arici (Wiki: aricii pot avea vrea 15.000 de ace de cheratină, de fapt fire de păr cheratinizate, lungi de 10-20 de milimetri)…

Cum… e clăpăug

Cum mănâncă grăunţe pentru pisici, deşi ştiam că e insectivor… (Wiki: Aricii s-au schimbat foarte puţin 15 milioane de ani. Mă rog, asta până au dat de Whiskas.)

Cum păşeşte ;)) …

Sau cum stă pe messenger că doar are mânuţe cu cinci degeţele…

Aricii mor călcaţi de maşini sau de la pesticide. Sau sunt gătiţi în unele culturi. Felul în care e omorât un arici, potrivit Wikipedia, e super nasol: luat de picioarele din spate, pogonici va fi ţinut cu capul în jos şi i se va tăia nasul, operaţiune care îl ucide şi îi şi drenează sângele. Dar are numai vreo 500 de grame şi criza economică sper că nu le-a dat idei unora să haească arici şi de-asta nu-i văd eu decât foarte rar. Pentru tăiat poftă e de ştiut că aricii au multe boli comune cu omul, printre care şi cancerul.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Un arici la doi ani

  1. Mihaela spune:

    Și mie îmi plac aricii! Am mai văzut și eu prin Mănăștur, din păcate odată am văzut pe drum cu țepii la orizontală😦. Îmi amintesc de când stăteam acasă cu ai mei și mă trezea câinele noaptea că lătra de nebun la un arici, mai mult de ciudă că nu putea să îi facă nimic ;)). Anul ăsta a prins cineva unul și l-a ținut în brațe, în prima fază s-a făcut ghem, dar după ce a văzut că nu e în pericol a început să se desfacă și să umble. Tare dragi îmi sunt piciorușele lor așa mici și rapide.

    • zoldike spune:

      Sunt foarte simpatici, dar nu știu încă dacă să mă bucur că au devenit animale de companie sau nu. Există ceva variațiune de arici pitic(probabil făcută prin manipulări genetice), sunt super drăguți, dar nu știu cât de bine le e așa mici și pe mâna oamenilor.🙂

Lasă un răspuns

