Mamaia, festival de muzică uşuratică ţinut degeaba la reanimare

O, ce dor îmi va fi de televizor! O, ce voi mai face dacă rămân singură în vreo după-masă, iar creierul meu nu va mai face faţă să fabrice motive de depresie? :)) Mă plâng fiindcă am schimbat abonamentul şi voi rămâne numai cu internet, fără tv şi fără telefon  fix.  Aşa că ediţia numărul 40 a Festivalului Mamaia va fi printre ultimele amintiri din relaţia mea neserioasă şi nefondată cu televizorul.

Anul ăsta Mamaia s-a difuzat pe Naţional TV, dar în afară de canalul de televiziune nu s-a schimbat nimic semnificativ în festival de cel puţin 15 ani.  Compar ce am văzut în week-end cu amintirile mele de când eram mică. Horia Moculescu e dintre celebrităţile festivalului, anul acesta co-prezentator, mare povestitor, aburitor, aiuritor, înăbuşitor al audienţei cu detalii nesemnificative despre alte pseudo-personalităţi muzicale ale ţării, tinere speranţe şi monştri sacrii.

Horia Moculescu

Dincolo de vorbăria goală, atmosfera de nimic prost cosmetizat era conturată de aceleaşi veşnice freze de naşe ale cântăreţelor (coc tip sarmale în strachină sau cuib de pupăză), rochii din perdea sau din satin, gesturi exagerate de dive, machiaj bazat pe rujul roşu intens al femeii fatale, mimica afectată de personaj din telenovelele sud-americane, scaunele goale din public şi chipurile ridate şi buimace ale spectatorilor…

Muzical, festivalul a trecut repede pragul meu de suportabilitate. A fost amuzant vreo 20 de minute, apoi mi s-a făcut tot mai ruşine pentru cei de pe scenă. Compozitorii de Mamaia (m-am uitat la seara cu Secţiunea Creaţie) orchestrează piesele tot cu orgi electronice. Sunetul e de melodioară încropită de ceva elev de gimnaziu pentru serbarea şcolară, în anii 90.

Versurile… Exemplific:

Trupa Honey – trei fete îmbrăcate în stil de şcolăriţe, ceva gen Tatu gone really bad; piesa „Ard de dor”:

Ard de dor / Azi te ador / De nu ai fi / Nu aş exista / În fiecare zi / Te-aş visa

O oarecare Dariela Nicolae:

Când mă prind zorii / Se duc toţi norii / Şi te urmez în gândul meu /Când mă iubeşti mă-nalţ spre soare /Când mă iubeşti ating o stea /Tu faci şi cerul să coboare / Cu dragoste în viaţa mea

Adrian Cristescu, compozitor, textier şi interpret al  piesei „Fără Cuvinte”, alături de ceva muiere foarte blondă şi decorată foarte roşiatic:

Doar amor, nu cuvinte! / Ooooooooo! / Într-o zi i-am spus ‘pleacă şi gata’, dar din ochi m-a-mbrăţişat / Fără cuvinte îmi spune ce simte / Fără cuvinte îi spun tot ce simt / Ştii că sufletul niciodată nu minte / Dacă înveţi zi de zi să-l asculţi

După toate compoziţiile noi era momentul să fie fredonate şlagărele româneşti. Aşa că au apărut pe scenă pentru a primi ceva plachete onorifice Corina Chiriac (care s-a lăudat că publicul ar avea cheful stricat dacă ar ştii cât costă rochia ei sclipicioasă de sirenă wannabe), Stela Enache (o tanti diformă îmbrăcată în dezavantajul ei), Mirabela Dauer (prezentată drept cea mai înaltă cântăreaţă a României – hahahaha – Mi-e atât de ruşine cu tine, nenea Moculescu!!!!), Mihaela Mihai (aia cu salcia pe mal), Adrian Romcescu, Marius Ţeicu, Ionel Tudor, Marcel Dragomir, Cornel Constantiniu, Cornel Fugaru etc. şi Temistocle Popa – veteranul festivalului de la Mamaia.

Mihaela Mihai, care a cântat ceva şi în competiţie, a avut şi recital, după Corina Chiriac. Mihaela Mihai e genul de tanti-vedetă de-un şlagăr (ăla cu ‘De-ai fi tu salcie la mal’) care apare în ţară numai atunci când e vreun festival din ăsta mumificat.

Nu am mai văzut de câţiva ani festivaluri româneşti cu ai mei, iar anul ăsta nici ei nu au văzut Mamaia fiindcă o aşteptau pe TVR 1. Oricum ştiu ce ar fi zis ai mei când a intrat Mihaela Mihai pe scenă.

Ea: E şi asta bătrână! Să ştii că-i mai mare decât mine… Se ţine bine!

El: E, nu trăieşte în ţară, e plecată prin străinătate. Şi-a făcut operaţii estetice.

Ea: Da, că ştii tu!

El: Mă, fată! Dacă-ţi spun! Se vede pe ea!!

Apoi urmeză prim-planul cu tanti-vedeta:

Mihaela Mihai

Ai mei ar fi uitat complet conversaţia de cu 3 secunde mai devreme.

Ea: Vaaaaaai! Tu, ce-a îmbătrânit!

El: Gata, e babă! Ce ridată e… Uite, şi pe gât!

Ea: Da… şi ce femeie frumoasă era în tinereţe.

Prezentatorii cei „tineri” ai Mamaiei 40, Aurelian Temişan şi ceva tipă pe care o ştiu de pe TVR, 2 au anunţat că mulţumesc municipalităţii din Mamaia fără de care nu era posibilă această ediţie a festivalului, a 40-a, o ediţie aniversară, care ar fi fost păcat să nu se organizeze. Ok! Era aniversară, fie. Dar pentru ediţia 41 să dea dracu să mai găsească vreun pretex să dea bani! Nu e nevoie de festivaluri de muzică uşuratică!

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Mamaia, festival de muzică uşuratică ţinut degeaba la reanimare

  1. CORINA spune:

    Esti un prost mai ala cu comentariul tau fitos!Esti tu,esti ea,habar n-am ce sex porti ca nu m-am straduit sa aflu.Am citit in diagonala.Cine te pune pe tine sa-ti dai cu parerea?Taci daca nu-ti place!Te-a silit cineva sa intri pe National Tv?Promoveaza-ti manelistii si pitipoancele cu chilotei si clopotei.Lasa-i tu pe cei care au facut arta candva intr-o tara si asa de tot rahatul.Din cauza unora ca tine care tin sa-si etaleze talentele oratorice pe internet.Lasa oamenii in pace!De Moculescu,Marius Teicu,Mihaele Mihai noi tot am auzit si i-am iubit chiar(oftica-te!).Dar de tine cine a auzit ma sau tu ce esti?.Lasi si tu posteritatii un gram de prostie.Asta e valoarea ta!Felicitari maestre!Te asteptam cu pareri la Mamaia 2011.

    • zoldike spune:

      As putea spune că sexul nu e ceva ce se poartă; că dreptul la liberă exprimare se plică şi în cazul în care părerea e negativă – aşa cum e şi comentariul pe care l-aţi postat; că nu ascult manele şi nu am nicio legătură cu vreo piţipoancăîn chiloţei şi clopoţei etc.

      Festivalul n-a mai fost preluat de postul de televiziune naţional şi peste jumătate din scaunele din public erau goale aşa că părerea despre calitatea slabă a Mamaiei e mai larg împărtăşită.

      Sper să vă puteţi bucura şi de următoarele 40 de ediţii ale festivalului şi să aveţi parte numai de muzica minunată care a fost lansată în acest an în Secţiunea de Competiţie. Distracţie plăcută!

  2. sAD!q spune:

    festivalul nu se adreseaza tuturor categoriilor de iubitori de muzica, ci doar persoanelor cu o varsta peste cea a menopauzei, de aceea se numeste ‘Festivslul Mamaia’ si nu ‘Festivalul de la Mamaia’ (mamaie=bunica, regionalism). si da, unii participanti, fie interpreti, fie compozitori, nu au trecut de pubertate, asa ca este un festival al extremelor, dornici sa-i bucure pe bunicii care se uita cu admiratie la nepotelele care isi flutura chiloteii pe scena prin fata pedofililor care saliveaza. eu am admirat odinioara festivalul, chiar am fost spectator de mai multe ori, dar acum prefer sa am alte activitati.
    admir si respect munca si talentul vedetelor cum ar fi Mihaela Mihai, Corina Chiriac, Horia Moculescu, etc, dar nu consider ca o defilare la un festival e metoda optima de a-i omagia.

  3. onnahcublog spune:

    Mai Ralu, pacat ca ajung oameni de genul asta pe blogul tau. Adica, au putut ei singuri, cu manutele si cu creierusul lor sa ajunga pana aici????God damn Google!!

  4. Dorin spune:

    Toata Tara Asta domnule numai de „Salcia”au auzit in interpretarea Mihaelei Mihai!Nu poti sa ii pomenesti numele-gata-„aia cu salcia”!A avut atatea melodii interpretate cu un foc,duiosie si salbaticie-parerea compozitorului Alexandru Mandy-cum numai ea a fost in stare.Toti imbatranim,peste 50 de ani se va rade la fel de tinerii de azi-„vai ce-a imbatranit!”.A gresit dupa parerea mea parasind tara in 1976 cand era in plin succes.Ea spune ca nu a parasit tara de bunavoie ci a fost alungata.Da ,si mie mi se pare festivalul de la Mamaia o copie palida fata de ce a fost in trecut.Ma bucur totusi ca se mai asculta muzica romaneasca.Va doresc numai bine!

  5. Dorin spune:

    Au trecut doi ani de atunci!Mihaela MiIhai a mai imbatranit cu doi ani ,numai noi doi nu imbatranim…

Lasă un răspuns

