Succesul de duminică: sufleu de dovlecei – remix

În unele zile cel mai simplu, distractiv şi constructiv mod de a avea realizări şi satisfacţii „profesionale” e gătitul aşa că mi-e drag să stau la cratiţă. Pot să fiu creativă şi am şi aprecierea foarte sinceră a prietenului meu mofturos şi carnivor (din sufleu şi-a pus singur încă o porţie pe lângă ce am pus eu în farfurie, iar seara a mai mâncat o „felie”  :) I am happy! ).

Am primit de acasă trei dovlecei, unul subţire şi doi burtoşi, cu seminţe. Cei din urmă, deşi cruzi, nu mergeau de pane (plus că nu am chef de prăjeli pe căldură) aşa că pentru ei am căutat reţete online. M-am oprit asupra sufleului, dar am combinat reţeta asta cu asta, fiindcă niciuna, nici cealaltă nu m-a cucerit de tot.

Ingredientele:

2 dovlecei

4 ouă

4 linguri de făină

200 ml de lapte (adică o cană)

2 linguri de smântână

200 grame de caşcaval (mai mult sau mai puţin)

100 grame de brânză sărată (aveam de oi, de acasă)

1 lingură de pesmet

2 bucăţele de unt

sare

Operaţiunea:

Am scos din dovlecei seminţele formate şi care erau deja tari şi apoi am ras dovleceii pe partea de răzătoare cu lamele late.

Dovleceii raşi şi puşi la scurs (de zama lor proprie)

Caşcavalul şi brânza sărată le-am ras pe răzătoarea „de mere”. Apoi am separat albuşul de gălbenuş la cele patru ouă şi am bătut albuşurile (pe care am presărat puţin sare) cu telul până s-a făcut spumă de-aia de nu mai pică nici dacă întorci vasul cu fundul în sus😛.

Am luat un vas adânc de yena şi l-am uns cu unt peste tot, iar apoi l-am tapetat cu pesmet (am pus o mână de pesmet în vas şi l-am tot învârtit pe toate părţile până s-a lipit pesmetul de unt peste tot).

Dovleceii scurşi au ajuns în tigaie cu o bucăţică de unt, să se călească puţin. Mi-era teamă să nu rămână cruzi şi tari în sufleu. Mirosul de dovlecel călit în unt e foarte frumos! A fost o descoperire, de-acum voi folosi mai mult unt la călit legume.

daaDovleceii au lăsat apă la călit aşa că i-am scurs puţin şi după asta. În timp cu călitul, pe alt ochi de aragaz, am făcut sos alb cu puţin unt, făina, smântâna şi laptele. Am tot amestecat sănu iasă cocoloaşe, au mai apărut, dar am scăpat de ele prin amestecat şi amestecat.🙂

Am amestecat dovleceii căliţi cu sosul alb, brânza rasă şi cu caşcavalul (nu chiar tot!) şi am condimentat cu sare (nu multă fiindcă şi brânza era sărată), cu gălbenuşurile…

… şi cu albuşurile

După ce am amestecat toate astea, am pus deasupra caşcavalul ras pe care nu l-am băgat în maglavais şi am băgat totul la cuptorul (pus la încins deja).

Am lăsat să se facă în cuptor până s-a rumenit deasupra. Sufleul la ieşirea din cuptor:

Bon appetit!😀 (Şi să vă uitaţi la „Julie and Julia” – filmul cel mai fain cu gătit.)

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi, Văzute/ văzubile și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Succesul de duminică: sufleu de dovlecei – remix

  1. tana spune:

    ralu, ai facut sos Brchamel!!! BE-CHA-MEL!!!!! esti forever doomed. sfarsitul lumii se apropie! 2012 era doar procrastinare :)). mkay, gata, termin

    • zoldike spune:

      Mă gândeam că aia am făcut ;)), dar nu ştiam cum se scrie şi am decis că e destul cuvântul „sufleu” pe blog. Oricum, acum e ok echilibrul că am pus şi căcat.

  2. onnahcublog spune:

    Se pune ca succes si faptul ca o alta sora gospodina iti va urma reteta?
    P.S. Am vazut Julie&Julia si a doua zi am facut Boeuf bourguignon:D

  3. Pingback: Pentru cei care nu mănâncă mazăre sau spanac viața nu se complică. Dar pentru cine nu mănâncă carne… | Zoldike's Blog

  4. Pingback: Momentul potrivit de-a fi în rând cu lumea | Zoldike's Blog

Lasă un răspuns

