Lubeniţă la cheie şi domnitor în dormitor – Shopping de voie, de nevoie (mai puţin de plăcere)

De toate-de toate ca într-un supermarket românesc nu găseşti în lumea largă! (Voi, cei ce aţi emigrat, contraziceţi-mă!)

Căldură mare aşa că suplimentul de-acasă s-a transformat într-o lubeniţă! Mai halesc meşterii o felie, mai fac duplicate la un set de chei. Mă bucur că promovează consumul responsabil de lubeniţă pe timp de vară! Moarte prăjelilor şi fast-food-ului când afară sunt peste 30 de grade!!!🙂 (Mă rog, în supermarket nu e aşa cald, doar au aer condiţionat, dătător de migrene şi vâjâit de urechi.)

 

Lumina artificială din centele comerciale construite în stil cutie de chibrituri, fără geamuri, m-a obosit şi enervat de când am dat ochii cu ea prima oară. Dar e şi mai obositor să ai spirit de observaţie prea ascuţit şi mereu în alertă pentru că atunci mersul la cumpărături devine o întreagă filosofie. Zăresc câte ceva, iar vocile din capul meu încep să despice firul în patru, să cârcotească, să se hăhăie, să-i critice pe ăia care au pus una alta pe ici colo şi cum de le-a putut răsări aşa o plantă de idee în cap.

O formă inedită de petrecere a timpului liber: lecturarea marilor poeţi naţionali (şi nu numai, că era şi Petofi Sandor) în timpul încercărilor de a câştiga un pluş 4 dooolcyk ubi (aşa cred că se ortografiază corect în netuieză, această minunată limbă a generaţiei mall).

Literatura de shopping mă depăşeşte; nu am înţeles scopul afişării unor poezii de dragoste de-ale lui Petofi Sandor, Nichita Stănescu, Adrian Păunescu şi Mihai Eminescu vizavi de casele de marcat. Trebuia să simt ceva?! Ar fi fost inspirat să strecor un „cobori pe raionul de lactate, îngerul meu blond şi nu uita să iei şi  sacii de gunoi pentru că, totuşi, doar iubirea nu ne ajunge?!” Ramolită emoţional rău de tot pot să fiu: nu i-am spus nimic.

Îmi place fontul cu care e scris textul! Şi culoarea bannerului!

Îmi place fontul cu care e scris textul! Şi culoarea bannerului!

Îmi place să merg să mă holbez la mobilă, dintotdeauna. Şi când am şi o prietenă cu care să fac asta, e şi mai şi! Dar în cel mai mare magazin de mobilă din oraş nu am găsit niciuna dintre mine şi Tana nimic la care să ne rămână gândul, nici un scaun, nicio măsuţă, niciun sertar. În schimb mi-a rămas această reclamă în cap şi mi-am tot imaginat cum a decurs şedinţa în care oamenii care se ocupă de magazinul ăla au decis care să fie textul de promovare. Cum s-a ajuns la concluzia că un cumpărător cu fire activă ar vrea să aibă în casă ceva greu şi tare?! „Culori grele” nu are pentru mine niciun sens, iar esenţe tari, deşi se referă la lemn valoros, îmi dă senzaţia de mobilier din ăla ce nu se poate mişca din loc decât cu ajutorul vecinilor, o calitate pe care nu văd cum ar aprecia-o cumpărătorul cu o fire activă. Apoi, cumpărătorul ăsta din publicul ţintă al reclamei trebuie să fie foarte confuz dacă îşi doreşte permanent ceva nou în stil vintage. Wikipedia: „The word vintage is copied from its use in wine terminology, as a more elegant-seeming euphemism for „old” clothes.”  Da, acum a avea ceva vintage în casă sau a purta ceva vintage e la modă, deci e o noutate, dar să trânteşti o exprimare din asta în care nou şi vechi (vintage) devin sinonime denotă că ori nu îţi pasă ce imprimi pe un banner ori nu ai idee de limba română cu anglicismele ei cu tot.

Bunul gust nu e nici al meu, nici al vostru, ci ... al altora de pe alte meleaguri!

Să-mi fac secţiune pe blog cu toate carpetele hidoase pe care mi-e dat să le descopăr? Carpeta cu Hannah Montana hai că mai mergea, doar era redusă 70%, dar CE SUNT ASTEA şi DE CE EXISTĂ? Când începusem să întrezăresc speranţa că vom scăpa de carpetele cu răpirea din Serai, cineva şi-a manifestat creativitatea şi a dat curs unui imbold patriotic şi naţionalist. Carpete cu domnitorii, de asta era nevoie în magazin. Un Mircea Cel Bătrân vizavi de cuierul din hol, să vegheze să nu fure vrăjmaşii gecile şi paltoanele. Un Ştefan Cel Mare deasupra patului matrimonial, să stimuleze apetitul sexual. Un Mihai Viteazu’ în camera celor mici, să îi ţină uniţi, că doar sunt fraţi plămădiţi din aceeaşi carne şi acelaşi sânge. etc. etc. Carpetarii l-au ratat pe Vlad Ţepeş cu care ar fi putut avea trecere, acum cu nebunia asta cu vampirii. Dar, ce spun?! Probabil că toate carpetele cu Vlad Ţepeş s-au epuizat deja!

Mi-ar fi aşa drag să descopăr că se folosesc materii prime şi forţa de muncă şi creierul pentru a da naştere unor produse necesare, frumoase şi utile! Spre exemplu, de ce nu am văzut niciodată în magazine foarfece sau desfăcătoare de conserve pentru stângaci? Sunt mulţi oameni care folosesc cu precădere mâna stângă, deşi nu musai pentru scris fiindcă au fost obligaţi de învăţătoare să fie „normali”, iar faptul că lipsesc scule şi obiecte de uz manual cu mânere concepute şi pentru mâna stângă îi face pe aceşti oameni să fie mai neîndemânateci. Visez la o lume în care mai puţin idioţi vin cu idei.🙂

UPDATE din 24 iulie:

Situaţia e roz, din câte se observă! Cel puţin pentru (cred) Ştefan Cel Mare, care a fost cerut în chip de covor ŞI carpetă nu o dată, ci de două ori! Ce prostii debitam eu! Uite că e cerere de carpete! Să duduie ţesătoria, aşadar şi să se tapeteze sufrageria!😦

UPDATE 25 iulie: Carpetele cu domnitori fac vâlvă! Încă cinci persoane au ajuns la mine pe blog căutându-le!

Dacă cererea continuă mă apuc de cusut goblenuri cu domnitori; cumva trebuie să fac şi eu un ban cinstit. Ce domnitor doriţi să vă cos mai întâi şi la ce dimensiuni? :))

 

 

 

 

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Văzute/ văzubile și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Lubeniţă la cheie şi domnitor în dormitor – Shopping de voie, de nevoie (mai puţin de plăcere)

Lasă un răspuns

