Tres Courts 2010; un, deux, trois – choix

„Muzorama” este singurul dintre filmuleţele care mi-au plăcut anul acesta la Tres Courts şi care se găseşte pe youtube. Am votat trei la Tres Courts, dar din selecţia internaţională de 50 şi ceva de scurt-metraje mi-au plăcut 6 sau 7. Când le găsesc pe tub le adaug aici, căci cred că merită spectatori.

„Muzorama” mi s-a părut o metaforă foarte faină de trei minute în care sunt prinse câteva tipuri de relaţii pe care ştim să le avem în încâlceala asta de lume, tot mai condimentată de dorinţa fiecăruia şi a tuturor de a fi diferit şi de a avea tot.

Am observat în timpul proiecţiei Tres Courts de la Fabrica de Pensule că tânărul şi coloratul public clujean a aplaudat în special filmuleţe sadice sau cu mesaje clişeu, adică scurt-metraje pe teme care mi s-au părut fumate sau pe care eu le numesc siropuri – în special filme foarte idealiste pe teme ecologice, stil Captain Planet/ Greenpeace când se leagă cu lanţuri de chestii pe care vor să le salveze. Realizatorii scurt-metrajelor eco de la Tres Courts 2010 probabil că nu l-au ascultat niciodată pe comediantul George Carlin, care spune că, probabil planeta nu ştia cum să facă singură plastic şi de aia i-a lăsat pe oameni să apară. Prima dată când l-am văzut pe Carlin vorbind despre problemele arzătoare ale mediului am fost jignită pentru că mereu m-au încearcat gânduri ecologice, dar am ajuns la concluzia că are dreptate. Ceea ce nu înseamnă că nu îmi doresc lângă bloc pubele pentru colectarea selectivă a deşeurilor! Înseamnă doar că nu mă mai întreb dacă e bine sau nu să arunc aia şi aia la gunoi, nu mă mai chinuie întrebări legate de cine s-ar putea tăia în cioburile de la borcanul spart sau s-ar putea sufoca cu punga de la ceapa cumpărată din Kaufland şi cu siguranţă nu mă mai chinui să mă gândesc dacă rănesc planeta atunci când mă dau cu deodorant spray sau ţin uşa deschisă la frigider mai mult de 5 secunde.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Culise și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

