Votatărăm de numa, numa

Şi am stat azi noapte până la trei să vedem cum sărbătoresc şi unii şi ceilalţi. Geoană se ţuca de numa cu Crin şi au făcut şi Guvernul. Pe Realitatea, la ceva emisiune unde erau invitaţi o ciurdă de comentatori, moderatori şi analişti, mai toţi spuneau că bucuria unui candidat sau altul este prematură, la un scor atât de strâns. Turcescu îşi râdea în barbă şi spunea, citind un SMS, că românii din afara ţării au votat peste 90% cu Băsescu. Dar la ora aceea, Geoană avea un „comfortabil” avantaj de vreo 3 procente, aşa că ne-am culcat cu el, ca preşedinte. Însă când ne-am trezit, adică m-am trezit, că Tana a fost mai matinală şi m-a anunţat că, de fapt, îl avem pe celălalt preşedinte.Care celălalt aflu că a spus „I-am ciuruit!”. Probabil că pentru Băse 0,43% & counting e ceva semnificativ cât timp a avut de-a face cu ditai coaliţoiu (mi-a plăcut că aşa a zis ieri o tipă la teve) şi tot a ieşit mai bine. Până la ora asta – 10:03 că mai sunt de numărat voturi.

Mie toată chestia mi se pare demenţială şi amuzantă şi am următoarele gânduri legate de ceea ce s-a întâmplat:

– Dacă e scor atât de strâns, de ce nu sunt lăsaţi să conducă împreună? Că oricum vor fi reclamaţii de fraudă şi tămbălău. Noroc că suntem un popor laş, că nu va fi război civil. Mai cu seamă că s-a votat unu stânga şi altul dreapta în aceeaşi familie.

– Preşedintele iese şi cu diferenţă de „câteva voturi”? Nu e nicio prevedere care să ceară măcar un procent între unul şi celălalt? Deşi sper că nu e, pentru că nu mai merg încă o tură la vot!

– Când a fost referendumul, pe un colţ de buletin puteau să pună şi întrebarea dacă suntem de acord să dăm cu banul să ne alegem preşedintele. Poate ieşea chestia aia şi cheltuiam mai puţin cu turul doi. Oricum nu avem bani. Aşa, arunca unul cu o monedă, filmau toţi de la teve, erau şanse tot 50-50 să cadă şi gata. Ar mai fi fost doar certurile premergătoare despre cine să fie cap şi cine pajură, că amândoi vor cap. Capete tari. Capete pătrate. Capete seci. Ei sunt capătul! Şi fac din asta un capăt de ţară… „Whaaaaarever, for ever!”-asta cu intonaţie din aia de cluberiţă, cum am auzit-o, e chiar funny in a retarded way.

– Cuplurile sau familiile cu număr par de persoane cu drept de vot, unde ştiau că votează jumate cu unul şi jumate cu celălalt, puteau să nici nu se mai ducă la vot. Atâta că ceea ce spune romnul că votează nu e tocmai acelaşi lucru cu ceea ce şi votează. De acolo diferenţele dintre exit-polluri şi numărătoarea voturilor. La ieşirea de la urne, cum de obicei se merge în grup, nu a zis toată lumea adevărul când a fost pusă întrebarea „Cu cine aţi votat?”.

– Deci, românii din afara ţării au fost cei care au ales preşedintele. Că fiind ei pe alte fusuri orare, voturile lor s-au numărat cătră ziuă şi aşa a ieşit Băsescu. Aşa că, consider că nu ar fi o idee proastă ca la următoarele alegeri să adoptăm sistemul Eurovision. Să poată vota oricine din Europa, în afară de noi. Acum ar fi fost ceva de genul „Juriul din Bulgaria i-a dat x puncte lui Cutărescu şi y lui Cutărică, iar la televotingului, bulgarii i-au dat z puncte lui Cutărică, aşadar Cutărescu ia a puncte, iar Cutărică b puncte din partea Bulgariei!”. (Aplauze) „Mulţumim Bulgaria! Malta, bună seara, ai legătura!”, ar fi zis Andreea Marin Bănică. Sau Mihaela Rădulescu? Hm, pe care dintre cele două să o alegem? :))

– Reacţii după alegeri: „A ieşit Băse!”, „Naşpa!, dar ziceam la fel şi dacă ieşea Geoană.”

– Am fugit ieri după troleu şi am mers în zonă de carantină pentru porcină pentru a îmi exercita sublimul drept la vot. Am stat mai multe zeci de secunde în cabină şi abia am pus ştampila pe unul şi numai pe unul. Nu m-am simţit mai bine când am ieşit de la vot. Atâta că am două acţibilde pe buletin după cele două isprăvi şi sunt om mare, cu simţ civic.

Om mare, cu simţ civic

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Votatărăm de numa, numa

  1. da, se vede pe mutra ta entuziasmul🙂
    nu cred ca se bucura cineva, decat cei cu „carnet de partid”. nici eu nu ma bucur, da` imi pare bine ca n-a iesit Geoana. asta dupa ce l-am vazut cum isi dadea limbi cu Becali. daca nu facea aia, eram la fel de indiferent fata de el cum sunt de Basescu, care si el a baut cu ciobanul, da` nu-l judec, ca si eu m-am imbatat cu manelisti😀

    • zoldike spune:

      Da, entuziasm la cote maxime. Dacă se abţineau unii şi alţii de la campania mega agresivă şi ultra forţată, mă abţineam şi eu de la vot. Aşa… n-am putut să mă abţin. http://revista22.ro/de-ce-nu-l-votez-pe-geoan259-7220.html

      Amu mi-am tăiat singură craca, dar asta este, nu puteam sta pe curul meu! Ajunge să spun doar că acasă am o găleată de pixuri şi brichete cu PSD, tricouri şi şepci rămase de la alegerile locale, iar pe fântână ai mei au pus poster cu Geoană. Voi declara şi eu ca ăia care au ieşit de la exit polluri, pentru binele şi unitatea familială.😀

Lasă un răspuns

