Sigur că nu am stare la Cluj, e prea multă gălăgie

Cum ar fi să mergi pe stradă şi să nu auzi despre ce vorbesc ceilalţi? Cum ar fi să stai în troleu şi să îţi auzi gândurile, nu vocile a cinci persoane vorbind la telefon (şi să le auzi chiar dacă ai căşti în urechi şi asculţi muzică)? Cum ar fi să ajungi din punctul A în punctul B fără a sugativa niciun drac de la cei din jur pentru că ei ştiu să îşi ţină dracii ascunşi? Cum ar fi să încapi pe trotuar, să nu te ciocneşti cu alţii în genţi şi umbrele, să nu te umple maşinile de noroi? Cum ar fi să stai la cafea şi toţi cei din jur să fie ocupaţi cu altceva decât să-şi povestească problemele sau să caute ceva de agăţat? Nu ar mai fi Cluj. Aşa cum e oraşul acum. Dar ar fi frumos.

Parcă ardelenii erau cei care vorbeau leneş şi chibzuit, trăiau împăciuitor, erau şăgalnici şi puşi pe şotii. Parcă.  De când mi-am scos antenuţele puţin prin alte părţi şi am decis să fac toate eforturile pentru a nu mai sta ca găina în ocol, am văzut că se poate trăi şi altfel decât vorbind mult, degeaba şi tare şi gesticulând enervant. Am văzut la Alba, am văzut la Budapesta, am văzut la Sibiu. Şi voi mai merge să mai văd. Şi am să învăţ să vorbesc mai şoptit, mai rar şi mai puţin. Să zâmbesc mai mult. Să nu mai fiu o sugativă de energii negative. Să nu mai văd numai noduri în papură. Clujul e frumos şi l-am simţi aşa cum e el, primitor de oameni de tot felul, sofisticat, dar şi dintr-o bucată, doar să facem puţină linişte să ne vină cheful de a admira ce avem şi de a mai şi gândi. Shhhh!

Sâmbătă am fost la Sibiu cu Andra. De la 5:00 dimineaţa, la 1:00. În stil blitz travel. Cu legătură prin Copşa Mică pentru că nu e tren direct Sibiu-Cluj. Ce rost ar avea să legi două leagăne de cultură între ele? E foarte frumos Sibiul. Sibienii au multă pietonală, clădiri asortate, logouri de firme cu bun gust, fără lumini iritante; au becurile stradale şi decoruri de sărbători de iarnă într-o singură culoare (nuanţe de la alb hârtie, la alb gălbui), au chef de viaţă, au un fel de a fi mai puţin enervat şi enervant. Şi clujenii (da, cu vinituri cu tot, mă refer!) ar putea avea. Nu ştiu de ce nu şi au. Dar se poate încerca, încetişor, încetişor.

Update: Harta zgomotului făcut de traficul din Cluj-Napoca. Clujul e în topul celor mai zgomotoase oraşe din ţară, şi asta fără a lua în calcul decibelii scoşi pe gură.

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Familiarităţi, Văzute/ văzubile și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sigur că nu am stare la Cluj, e prea multă gălăgie

  1. mimi spune:

    uite ca scriu si aici… semnul e probabil „sfarsitul zonei rezidentiale” putin stilizat fata de semnele standard invatate in scoala😀. N-am mai avut chef sa-mi fac cont si pe flickr… am deja n conturi pe n site-uri de n genuri asa ca … here is my comm😛

  2. zoldike spune:

    Da, cred că ai dreptate. Aia trebuie să însemne semnul ăla stradal din Sibiu. Tot mi se pare amuzant.😛

Lasă un răspuns

