Tre să pun şi mâna să fac ceva că altfel nu pot!

Roata olarului Sorin Bucur din Dej

Roata olarului Sorin Bucur din Dej

Am vorbit azi cu un olar şi am aflat (desigur că deloc surprinzător) că nu se trăieşte din olărit şi ceramică. Mare păcat pentru că tocmai îmi descoperisem un talent şi sunt în căutare de carieră alternativă. Oricum, am aflat că lutul ok se prepară din două feluri de pământ: un fel gri – numit spoială şi altul mai galben, roşcat. Feluri care se găsesc pe câmpuri. (Deci pot să merg liniştită să bat câmpul!) Ştii că ţi-e bun de modelat lutul dacă are consistenţă de plastelină, iar când îl turteşti, nu crapă pe margini. Sau mai ştii că e bun dacă mergi la magazinul ăla de pe Memo cu câinii care se mişcă în geam şi îţi cumperi un baton pe care scrie numai în italiană, spaniolă, engleză şi franceză.  În română nimic, de unde am dedus că nimeni de la OPC nu se de în vânt după bricolaj. Un baton din ăla nu ajunge pentru mare lucru, că are doar jumate de kilogram. Dar e super tare să modelezi chestii. E o senzaţie foarte puternică, de fapt e chiar de putere. Că doar îl îndoi cum vrei şi stă exact aşa. Lucru ce nu se prea întâmplă în lumea de afară, dar de care orice ego mai are nevoie din când în când. Acum vreun an îmi luasem plastelină. Mi-am făcut poză în principal să am de arhivă, că nu ştiu eu niciodată când trebuie să scriu vreo ştire despre grădiniţe şi, ioi, nu voi avea poză! (Urăsc să iau poze cu google, NU e deloc ok. Dar e imposibil să am poze cu tot… ) No, cât despre plastelină, cam asta a ieşit:

Ralu la grădi: melc şi floare

Ralu la grădi: melc şi floare😛

Oare acum ar fi momentul să mă laud cu bulinele mele roşii de la grădi?😕 (Răspunsul meu la majoritatea întrebărilor pe care mi le pun e DA. Şi nu e colorat în portocaliu. E vorba doar de faptul că prefer să regret ceva ce am făcut, decât ceva ce nu am făcut. Cred că tot spun asta. Mă repet, că-s bătrână.) Urmează bulinele (primite acum 20 de ani!!!!); sunt multe pentru că eram cuminte. (Cele din poză sunt numai o parte.)😛 Bine, bunica a scris în jurnalul pe care mi l-a făcut ea atunci că „La cămin Raluca este destul de cuminte, isteaţă şi harnică”. A vrut să fie indulgentă şi să ignore despărţirile în urlete de dimineaţa când nu vroiam să îi dau drumul, faptul că mâncam lipici cu lopăţica (de-ală bun cum nu mai este), că am spart arcada unui băieţel pe care l-am fugărit, că nimeni nu putea dormi cu mine pentru că mă jucam cu maşinuţa pe sub plapumă, că educatoarea mă ameninţa că îmi face injecţie în limbă (normal că şi atunci vorbeam foarte mult!), iar eu nu aveam treabă pentru că am văzut-o umplând seringa cu apă şi ŞTIAM (eu tot timpul am ştiut prea multe şi am făcut pe deşteapta) că nu se pot face injecţii cu apă de la o tanti asistentă care îmi făcea polidin.😛 Mie îmi plac injecţiile. Tana ştie, că doar ne mai spargem venele împreună.🙂

Bulinele roşii din şorţuleţul albastru

Bulinele roşii din şorţuleţul albastru

Pentru o regresie completă în timp, am să pun şi primele mele desene! Talent mare cum eram, am început să cariocesc de pe la doi ani jumate (conform însemnărilor bunicii) şi, ca orice fetiţă drăgălaşă, desenam ceea ce par a fi nişte case cu roţi (prevestire pentru comportamentul meu nestatornic, de altfel şi acum visez să trăiesc într-o rulotă; mă fascinează absolut), iar ce nu erau case pe roţi, erau un soi de maşini sau de vietăţi nedefinite. :)) Tata a vrut băiat şi cred că are.😛

Casa cu fum şi ceva vietăţi

Casa cu fum şi ceva vietăţi

About zoldike

Raluca Bugnar. Vinitură în Cluj, concepută la Petroşani, născută la Deva, trăită în comuna mineră Certeju de Sus. Am făcut liceu de mate-info, facultatea de jurna. Din 2007 trăiesc din scris (evident, nu cel de pe blog). Mă găseşti pe Twitter ca @ralucalexandra.
Acest articol a fost publicat în Eu cu mine şi cu Ralu și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Tre să pun şi mâna să fac ceva că altfel nu pot!

Lasă un răspuns

